2016. április 6., szerda

Sándor Turza: Ne menjetek még

9 órája · 
 Én kicsit zárkózott ember vagyok, sajnos nem hiszem, hogy ezt a tulajdonságomat lesz még időm"kinőni"...De amikor elolvastam Sándornak ezt a nagyszerű versét, meghatódtam és fontosnak tartom, hogy sorstársaim elolvassák. Miért? Mert kimondva, vagy nem, de korunkban nem sok becsülete van az idősebb generációnak. Talán már bele is törődtünk ebbe...de a verset olvasva mégis vannak, akik gondolnak ránk, őszinte, meleg szívvel..

Sándor Turza  Szókincstanya

Ne menjetek még!

Annyi mindent láttatok
építettetek, magatokból vágtatok
repültetek, s nem volt szárnyatok
ne menjetek még, tart e föld,
s mosolyog az ég.

Mi itt mögöttetek cipeljük
még a hitet, valamit együtt lehet
kereszt ma sorsotok, egy ijesztő
forduló, ne menj még Ratkó!
Ki mutatja, ha nem leszel.
Nem most nehéz, volt a sors
mindig az; példa vagy, s nem vagy
pimasz, nekem vagy igaz
jövőnek könnyel telt képe
voltál a kornak legszebb reménye.
Ne menjetek még, láttatok, hallottatok
vigyáztatok, áldoztatok
volt, ki kenyeret nem kapott
fáradtak vagytok, ádáz idő belőletek
harapott, ne menjetek, maradjatok!
Az idő tenyerén vagytok egy-egy véset
hálát kell adnunk annak a kéznek
ne menjetek, mert vétek
szikrái vagytok a becsület gyertyafényének
nélkületek poros, szürke lesz az élet.
Adott szó, gerinc, törhetetlen becsület
ezek szép szavak, de elvesznek veletek
könny homályosítja szemem
nektek adnám időm felét
szeretem a Ratkó-kor minden gyermekét.
- Turza Sándor -
2016-04-05
Kép: Ratkók....és akik még lemaradtak...maradjatok!
(Novák Zsuzsa montázsa)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése