2017. április 16., vasárnap

Nagszombat

Nagyszombat
2017. április 15.
Vissza a naplóhoz
Nagyszombat a húsvéti örömünnep kezdete. A katolikus liturgia szerint este kezdődik az ünnep a tűzszenteléssel, a tűz Krisztus jelképe, akinek feltámadásával a remény, a fény születését ünneplik a keresztény egyházak, ezt követi a keresztvíz-szentelés./Wikipedia/
Azt gondolom, ma vétkeztem! Ugyanis reggel odatettem a sonkát főzni, tettem mellé egész tojásokat, mert a sonka íz beleivódik a tojásokba és nagyon finommá teszi. Szóval tegnap nagyon kiéheztem a mákostésztával és csorgó nyállal vártam, mikor fő meg a sonka. Mikor aztán félig kihült, rávetettem magam. Gondoltam, ma már Jézuska is a feltámadás útjára lépett, miért is ne ehetnék. Kedveseim, szégyen ide-vagy oda, nekem az első sonkakóstolással kezdődik az ünnep. Gyarló vagyok és magyar, nekem mondhatja bárki, hogy az ájtataskodás a legszebb része az ünnepnek, pedig vallásos vagyok. Sokan csak szokásból imádkoznak, közben ott ártanak a másiknak, ahol tudnak. Szóval én nem ámítom magam, sem mást, lehet kővel megdobálni, de azt mondom, a frissen főtt sonkánál tojással és tormával fogyasztva nincs felemelőbb. Bocsáss meg, Jézusom, én már csak ilyen vagyok!
Délután aztán elmentem a kutyussal a városi kiserdőbe egyet sántikálni, mindkettőnknek nagyon jót tett..
Nagyszombat a húsvéti örömünnep kezdete. A katolikus liturgia szerint este kezdődik az ünnep a tűzszenteléssel, a tűz Krisztus jelképe, akinek feltámadásával a remény, a fény ...
felesegek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése