2016. március 23., szerda

BODRI MONOLÓGJA

Nem vagyok én magyar fajta,
hogy a bánat meg ne rúgja!
Az én fajtám golden retriever,
s fajtámért oly sok beteg szív ver!
De most én is migráns lettem,
hiába tenyésztőm honában születtem,
már csak a pórázomon van
piros, fehér és zöld szín,-ez valós,
de megtagadtak, törzskönyvezni tilos!
Mi lesz veled, drága Sári nélkülem,
gazdám, hogyan élsz ezután vakon és süketen,
hűségesen vigyáztam rád és vezettelek,
s te is imádtad szerény, segítő személyemet...
Mi lesz velünk, az én őseim nem tereltek,
de nem is akarnám elvenni a puli-kenyeret,
úgy látom, lassan ők is munka nélkül maradnak,
lesz-e gazdája, legelője a magyar baromnak?
Legnagyobb gond most az én bajom e hazában,
a magyar fajok becsületét megőrizni a világban,
nincs már nekem keresnivalóm e helyen,
csak ugathatok, mert azt még tehetem...

B Ilona Tóthné
Kép: Net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése