2016. február 3., szerda

Csendes nappalok és éjszakák

 Edit játékára

"Azok a csendes éjszakák és nappalok,
Csak a toll serceg, életre kelnek a sorok,
A szavak aprócska gyémántszemek,
A gondolatfüzértől a világ fényesebb."

Csak a toll serceg, életre kelnek a sorok,
lelkemre íródnak, folynak, mint a jégcsapok,
ma létem üveggömbjébe burkoltam magam,
ne fájjon semmi, ami volt és ami van.

A szavak aprócska gyémántszemek,
tétova kezemtől felvillanó lámpám fényében,
egymásba illeszkedő képek rendjében,
mint láncon az apró gyöngyszemek.

A gondolatfüzértől a világ fényesebb,
csak én, én vagyok néha szétesett,
oly szürke és sötét ez a télvége,
a szavakból tavaszt tűzök tollam hegyére.

Azok a csendes éjszakák és nappalok,
oly jó merengeni, távoliak a világi zajok,
narancshajnalokon kinyílnak a csöndvirágok,
s az álmoktól még kábán a szírmokra írogatok..

Az idézet Fekete Edit verséből való.


B Ilona Tóthné
Kép: Net


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése