2015. június 7., vasárnap

SZERELEM, HIT, HAZASZERETET /Szókincstanya/

Csamang, capcara,zsebrák,rőf,hős, prűd,csiszár, petrence,jégverem, tarsoly

Szimfónia három tételben

Első tétel:
Óh, ifjúság, milyen bőkezű voltál,
mikor még petrencével elém szórtál
fényes éveket, öröknek hitt szerelmeket.
Nem voltam prűd, megéltem sok szépet,
égtem, lángoltam, csamang sem ártott nékem,
bujasággal, szerelemmel volt teli rőffer mért életem.
Ma már csak álmodozom, Ámor nyila másfelé tévedt,
idő jégvermében szívem fagyos, kőkemény lett.

Második tétel:
De a hitem, reményem Istenben megmaradt,
s a jókban, kikben az égi szó megragadt,
tarsolyomban vállamon cipelem keresztem,
segít nekem, támogat, ha rossz útra tévedem.
Hitem csiszár által élesített karddal védem,
capcara módra nem árthat senki sem...

Az én hitem rügyező, zöldlevelű fa,
melyet a sors szaggat, de a bimbók kinőnek újra

Harmadik tétel:
Hiszek hazámban, e hős nemzetben,
mely oly sokat szenvedett a történelemben,
zsebrákok hada üldözte szüntelen.
S mint ahogy a Tisza áradáskor sodorja a köveket,
úgy tört össze-sőt ma is-a mohóság élteket.
De tudom és érzem, hogy egyszer a szeretet
utoléri majd és megsegíti hányatott népemet,
legyek bárhol a világban, az utam mindig hazavezet..

B Ilona Tóthné
Kép: net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése