2014. május 1., csütörtök

Régen volt május 1.



Először kék,
majd piros nyakkendőben,
tűzpiros virággal kezünkben
vidáman integettünk,.
mikor elhaladtunk
a tribün előtt.
Ültek ott nagy emberek,
nem tudom kik,
de visszaintegettek.
Később már nem olyan vidáman,
de hosszú sorokba tömörülve
hatalmas táblákat cipelve
újra a tribün előtt voltunk.
Akkor már tudtam, kik lehettek
akik visszaintegettek.
Mikor nagyobbacska lettem,
apám a parkba vitt engem,
felültetett a körhintára,
magasból néztem a világra.
Sokan voltunk mi gyerekek,
ilyenkor fáradtak,mindig éhesek.
Elseje nagy ünnep volt nekünk,
mert kolbászt és hurkát ettünk,
szorongatva kezünkben a papir tálcát és
álmaink vágyát, a Coca colát.
Régen volt már, nem is emlékszem,
szivemben csak együtt a család,
a majális maradt meg nekem..

B Ilona Tóthné
Kép: Net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése