2018. november 24., szombat

Mélységek - Versem a Sumida folyó hídja Kulturális Magazinban

Köszönöm a Sumida folyó hídja Kulturális Magazinnak versem közlését!
Sumida folyó hídja Kulturális Magazin EGY PERC VERS
~~~~~~~~~~~~~~
Bartha Ilona ~ Mélységek
" Mert mélységbe vetettél engem,tenger közepébe,és körülfogott engem a viz:
örvényeid és habjaid mind átmentek rajtam! És én mondám: Elvetettem a te szemeid elől,vajha láthatnám még szentséged templomát! Körülvettek engem a vizek lelkemig,mély ár keritett be engem,hinár szövődött fejemre. A hegyek alapjáig sülyedtem alá,bezáródtak a föld závárjai felettem örökre! " (Jón 2.4-7 )


Mélységek

Ha nyílik a nagy vizek kapuja
két hullám között vakító kékségben,
feltárul Próteusz csodás birodalma
s a vízbe vájt homályos résen
a nap is beszökken.

Mennyire félünk a mélységektől!
Számunkra a pokol tüzes kínjait jelenti,
égni, hevülni a lélek sötét bugyraiban,
elveszni ott, vagy felszínre kerülni
megtörten, de tapasztaltan.

Pedig a mélységek csodákat rejtenek!
Égi napot soha nem látott növények,
korallok ezer színű kertjét, melyek
úgy pompáznak, mint itt fent a rétek.

Kis- és nagyhalak bújnak meg
tenger mélyén rejlő sziklák résein
mint a tág égi térben
madarak fák lombjain..

A tengerek világa káprázatos, mély,
s ha megszűnik minden fény
Néreusz, az idős tengeristen
hullámok hátán elpihen..

Bartha Ilona fényképe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése