2017. december 23., szombat

A 49. heti játék értékelése

Kedves Csoporttagok!

Engem ért az a megtiszteltetés, hogy értékelhetem a jelzett hétre feltett két képre írt verseket.Igyekszem rövidre fogni mondandómat, hiszen itt az ünnepi készülődésben már mindnyájan kicsit fáradtak vagyunk.

Az első kép címe: A GÖMB

A képen,-mint megtudtam, Debrecen főterén található gömb-építmény látszik s rajta úgy ragyognak az égők, , olyan fényözönben tündöklik az egész szerkezet, mint egy égből jövő tűzgolyó.
Az első reakcióm az volt, mikor megláttam, hogy elmosolyodtam. Eszembe jutott egy humoros mondás, mikor valaki azt írta magáról:már majdnem olyan tökéletes vagyok, mint egy gömb. Van igazság ebben a mondatban, már ami gömbre vonazkozik.
Ez a gömb most a Karácsony jegyében született.Aki ide belép, az úgy érezheti,bűneit elégeti a sok sugár, megtisztul, lelkébe fény költözik.
Számomra ez a fényes gömb a szeretetről, az összetartásról, belső megtisztulásról szól, melyeknek karácsonykor nagy jelentősége van.
E szubjektív szemléletem alapján olvastam és értékeltem a verseiteket és nem meglepő, hozzám hasonlóan érzetetek.
Úgy gondolom, -bár mindkét kép egy feladványt képez-külön értékelek, képenként, mert csak az ünnep köti őket össze, de két külön témát képeznek.

A kiírásra 8 vers érkezett, a beérkezés sorrendjében néhány szót írok a versekről:

Ildikó Lukácsné Alföldi: Varázs. - Versedben az örök magányt véled felfedezni az álomvilág varázsában.Szép vers.

Margit Szabó Kila: Eljön a karácsony- karácsonyi zsongásban szeretetvárás, mert a karácsony a legszebb ünnep. -Szép szeretetvers, de a Gömbről nincs benne szó, általánosságban írtál erről az ünnepről., a várakozásról.

Joli Szép: A gömb -Igen, a Gömb jelkép, a fényes karácsony és Jézus születése. Röviden, szépen írtad.

Bíró Antalné Marton Veronika:A gömb, amelynek varázsa van.- Idézem az utolsó két sorodat: "Ha minden ember ezen átmehetne, A földön lérejönne a béke." Egyre gondoltunk, nagyon tetszik, ahogy az adventi készülődést levezeted december tükrében. Gratulálok!

Márta Bosnyákné Harpaur: Karácsonyi Fényben- Ismerve a verseidet, kedves Márta, most is hű lettél magadhoz. Amiről én is írtam, Te is fontosnak tartod a lélek tisztaságát,a megtisztult lélekkel teli karácsonyt. Szép vers, kár hogy túllépted a kiírásban szereplő húsz sort.

Edit Szabó: Fénylő gömb- Gratulálok, Edit, teljesen átérezted a GÖMB üzenetét, nagyon szépet írtál 
"Fényes gömb üzenete
szíveket öltöztet be,
ünnepvárás,születés,
Isteni lény megjöttét."


Orosz Piroska: A Gömb - "Ember-szemmel " nézted a gömböt, a külsőségekre koncentráltál. Nem baj ez, emberek vagyunk, ugyanazt a dolgot nem egyformán látjuk..

Mátyás Rita: Egy hajléktalan mennybemenetele- Mély érzelmekről tanúskodik versed, együttérezve a hajléktalanok kivetett életével , szembeállítva a  fényes ünnepi várakozással. Szép-szomorú karácsonyi vers, sajnos 1 versszakkal túllépted a kiírában foglaltakat.

Fentiek figyelembevételével az én helyezésem:
I.  Helyezett: Edit Szabó, Bíró Antalné Veronika,
II. Helyezett:Margit Szabó Kila, Ildikó Lukácsné Alföldi, Márta Bosnyákné Harpaur, Mátyás Rita

Jolika Szép és Orosz Piroska, köszönöm inspiráló verseiteket, Tiétek az Adminok Díja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése