2015. október 23., péntek

A HETI JÁTÉK ÉRTÉKELÉSE

Kedves Csoporttársak!

Eljött az én szomorú órám. Értékelni kell! Először is nagyon köszönöm, hogy olyan sokan megtiszteltetek a résztvétellel, köszönöm élményt adó verseiteket. Ez nem túlzás, örömmel konstatáltam, milyen sokan írtatok Rengát, pedig-mikor megemlítettem a feladványban, kicsit szorongtam, hogy nem fog tetszeni ez a kihívás. De "vettétek a lapot ", ráéreztetek az ízére. Én ezeket a rövid versszakos verseket nagyon szeretem, mert néhány szóval elmondja azt, amit Kati néni a kapu előtti padon fél napig mesél a szomszédnőnek (:D) és még el is lehet tűnődni rajta. De félretéve a viccelődést, most elárulom az én nagy értékelési módszeremet: szépen sorban elolvasom a verseket, leírom a szerzőket  a vers címekkel egy papírra.Ha nagyon tetszik a vers, a papíron bekarikázom. De most póruljártam, mert mire végeztem, azt vettem észre, hogy minden vers be van karikázva. Mit lehet ilyenkor tenni? A karikát is bekarikázni! Igen, de melyiket? Szóval csak azt akartam jelezni, hogy nagyon szép versek születtek, szinte lehetetlen dönteni, az én szememben csak hajszálnyiak a különbségek. De nem regélek tovább, hiszen Ti is érzitek ezt...

Döntésem alapján:

I. HELYEZETTEK: Germán Ágnes: Vágyak
   Nagyon tetszett Ágnes verse (Renga láncvers). Egy-a földön két lábbal álló ember szinte mindennapos vágyai, aki a kétkezi munkában leli meg az élet örömeit, a kreativitásban, az otthon melegében. Gyönyörű vers, gratulálok!

                          István Özvegy: Vágyévszakok
   Szintén Renga.István álmai, vágyai a természethez kötődnek, kikelettől a hideg télig. " Kikelettel jön a mézédes remény"-csodálatos- de télen a vágy is hervadozik, szerintem csak várakozik.Mindig örömmel olvasom szépségesen írt természet-ábrázolásaidat. Sok ilyen szépet még, még...

                           Holdosi Tímea: Vágyom
Kedves Tímea, engem nagyon meglepett a Rengád. Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de még nem olvastam Tőled verset, szinte felüdülés volt nekem az a fiatalos lendület, ahogyan adnád-kapnád a nevetést, örömet, vigaszt nyújtanál az elesetteknek, nagyon szépen ábrázolva. Megteheted, sokaknak szüksége lenne most mosolyra, bánatfelejtőre. Örülök a pozitív gondolatoknak, gratulálok!

II: HELYEZETTEK Tünde Havellantné Szerencsés: Vágyaim
     Tünde, a versed (Renga) olyan, mint egy üde, friss lehelet.A gyermeki lélektől az érett asszonyon át a ráncos korig a korokra jellemző vágyakat fogalmaztad meg, tulajdonképpen azokat, melyekre mindnyájan vágyunk. Nagyon szép, gratulálok!
                 
                            Kata Dusnokiné: Vágyom
Nagyon szép Renga, gratulálok, Kata! Kitártad a szíved, csendes, halk sóhajjal, egyszerű, mégis felemelő vágyaidat feltárva, többször is elolvastam, annyira tetszett!( Az utolsó versszaknál megjegyezném, hogy az "s"  nem szótag, csak az "és".)
                            Ibolya Fejes: Vágyom
Drága Ibolya, Te le sem tudnád magad tagadni!A napi bosszúságaikat, bajainkat csökkentő gyógyírok utáni vágyakozások, az élhető élet feltételeinek, reményeinek a vágya nem csak a Te, hanem -nagy szívednek köszönhetően-mások számára is, ezek csendülnek ki szavaidból.Gratulálok!

III.HELYEZETTEK: Gabriella Kerekné: Még ebben az életben
Nagyon tetszik a vers, az egész Univerzum benne van ebben a néhány sorban! Nagy gratula!
                 
                               Széll Magdolna: Vágy
A vágyak és a természet összefüggéseit ábrázolod Rengádban, nagyon szépen.Elgondolkodtató, szép, gratulálok!
         
                                Kovács László: Lista, talán bakancs
Egy életút során a meg nem valósult és elért vágyaid, álmaid jelennek meg, az idő haladtával, már kicsit a sorsra bízva, ebbe beletörődve befűzött cipővel várod az utolsó hajót.Nagyon meghatott, olyan emberi írás! Köszönöm!

KÜLÖNDÍJASOK: Ildikó Czink: Vágyakkal szálló
"Mert vágyak és álmok nélkül olyan vagyok, mint  falkából kiűzött farkas"-ez a mondat mindent elmond..Nagyon szép, gratulálok!

                                 Horváth János Kislord: nem renga, csak mocskos vágyak...1417
Egy kiábrándult , az életbe belefáradt ember keserű gondolatai, aki már a vágyaiban is képtelen szépet látni. Ne is tagadjuk, bőven vannak ilyen emberek sajnos, a kilátástalan helyzetek, társadalmi vagy magánéleti problémák "kitermelik" őket. Nekem nagyon tetszett ez a vers.Gratulálok!

                                  Vercsek Györgyi: Vágyaim
Nagyon szép Renga! A melegség, fény utáni vágy, utazni, alkotni- örömeid,-mint mindenki,-ezekben lelnéd.Gratulálok, nagyon tetszett!

A gyűjtőben 23 vers volt, nagyon nehéz volt rangsorolni, mert,-mint említettem, egy hajszál választotta el őket egymástól. Én elsősorban szubjektív  nézőpont szerint, a rám gyakorolt hatás  alapján, főleg tartalmi szempontból döntöttem és kivétel nélkül minden játékosnak szívből gratulálok.

Megszeretném még megemlíteni Turza Sándor játékon kívül írt inspiráló csodálatos verseit és azt a nem kis munkát, amit verseibe fektetett.A néhányunk vágyairól írt "eposza" teljesen levett a lábamról, ahogy elnézem, belelát a lelkünkbe, kicsit meg is vagyok ijedve, mert rejtett titkaink is napvilágra kerülnek...(:D).Köszönöm, Sándor.
De köszönet illeti az admintársakat is, Edit, Erika, Zsuzsa , köszönöm kedves, inspiráló verseiteket!
A jövő heti játékot Edit Fekete fogja feladni.
Szeretettel: B Ilona Tóthné

                     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése