2015. június 30., kedd

Mindennapi küzdelmeim

Előljáróban hangoztatom, nehogy valami felemelő harcra gondoljatok, mondjuk tüntetés a Parlament előtt, vagy a szombatonkénti nagybevásárlásokra a Tescoban, sőt hál' Istennek még a mindennapi kenyér sem jutott eszembe, mert azért van még mit aprítani a Tesco 1.5 %-s olcsó tejébe (ami másnapra megsavanyodik ugyan és olyan büdös, hogy még a WC-be sem merem kiönteni, hanem a szomszéddal közös kerítés tövébe),-szóval ne gondoljatok ilyesmire.Az én kis küzdelmeim a háztartásomban örökké előforduló valamilyen hibákra vonatkozik, többek között a villanyvezetékre, lefolyó-dugulásokra,hűtőcsepegésekre, kinyithatatlan,ill,becsukhatatlan zárakra, pötyögő csapokra stb.,nem folytatom, mert gondolom, hasonlókkal mindenki el van látva. Egy kívűlálló mosolyog ezeken a dolgokon, mondván, hívok egy szerelőt, vagy szólok apjukomnak, hogy bűvészkedjen. Igen ám, de itt egyik sincs, marad a régi,szólás, magad uram, ha szolgád nincs.
Miután nem kis küzdelemmel leszedtem a meggyet a szobalétra segítségével, mert csak abban bízom két lába lévén, tegnap egész nap magoztam, szörpöztem. Mindehhez jónéhány lábasra, tálra van szükség, amit a műveletek közben állandóan mosogatni kell. Itt ütött be a ménkű, mert a víz nem folyt le a mosogatóból. Mit lehet ilyenkor tenni? Két üveg befőtt között szétszedtem a lefolyó csöveit, közben mindent elöntött a víz, de nem baj, ez ezzel jár. Szépen kikotortam, elmostam a csöveket, újra összeszereltem, működött. Este aztán betunkoltam derékfájás elleni gyógyszerekkel, mert a meggyszedéstől és a csaphajlongásoktól jajdenagyon fájt a derekam, valami ideg is becsípődhetett, mert szörnyű fájdalmas volt. Azért arra még gondoltam, hogy éjszakára öntök lefolyótisztítót a mosogatóba jó forró vízzel, hogy az éjszakai nyugodt órákban a pincébe lemenő vezeték ill. cső is átpucolódjon.
Ma reggel aztán gondoltam, hogy a tegnapi nap jutalmaképen főzök valami finomat, mert nekem ez a lejobb módszer a gyógyulásra. Mivel kísérletező típus vagyok, természetesen valami saját kreációra gondoltam, azaz zöldséges krumlisgombócot kreáltam pörkölttel. A gombóc isteni lett, mindenkinek ajánlom. Csak egy baj volt. Mikor a forró gombócvizet kiöntöttem a mosogatóba, megint nem ment le. Ejnye Ica, kontár munkát csináltál,-szídtam magam. Szétszedés, minden tiszta volt a tegnapi pucolásnak köszönhetően, nem értettem. Aztán kotorni kezdtem a cső-hajlatokba, mikor is észrevettem, hogy a víz útját akkora kövek zárják el, mint sziklák a folyóban.
Mindezt okulásként írtam le, ha valaki hasonló helyzetbe kerülne.Rájöttem, hogy a lefolyótisztító az éjszaka elvégezte az önmunkát, a zsírokat kioldotta, a többiből köveket faragott. Én az életben többet soha nem öntök lefolyótisztítót semmilyen csőbe, maradok a kávézaccnál.
Mikor ismét végeztem, mennyei hangokat hallottam, ahogyan zubogott a víz és áramlott lefele, a lillafüredi vízesés hangja ehhez képest halk zene..

B Ilona Tóthné

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése