2015. február 14., szombat

RIPORT

☾★RIPORT!
B Ilona Tóthné Ezüst Holdas Költőnkkel.
Köszöntelek Téged is Ilona!
Te mikor is kezdtél verseket írni?
-Miután nyugdíjba kerültem és a falumba 5-6 éve bevezették az internetet, rádöbbentem, milyen határtalan lehetőség rejlik a számítógépes világban.Azóta...
Eddig mennyi verset írtál?
-Bekerültem egy irodalmi csoportba vers-szeretetem révén, ott történtek meg az első vers próbálkozásaim, majd egyre több verset írtam.Van egy saját blogom, ahol közel 450 versem van bejegyezve, de sok olyan szonettem, versem, novellám van még. Többek között az egyik online magazinban jelennek meg írásaim, több pályázatnál az elsők közötti helyezést értem el...
Jelent meg már verses köteted,és ha igen hány db?
-Verseskötetem még nem jelent meg, bár egy kiadó jelezte, szívesen kiadnák verseimet.Nemet mondtam, hiszen már elég idős vagyok, a rendszerezés, az író-olvasó találkozókon való részt vétel nekem már nagyon fárasztóak lennének...
Te,hogy fogalmaznád meg 1-2.szóban írói stílusod?
-A lelki béke írója vagyok!
Mit üzennél 1.mondatban író társaid számára?
-Kortársaimnak szeretném elmondani, hogy soha semmit nem késő elkezdeni. A mi nyelvünk páratlanul gazdag, szépséges és kifejező, használjuk ki ezt a lehetőséget. Az ember igazán addig él,,amíg vágyaink és céljaink vannak, így szeretnék még írni néhány verset, novellát, szeretnék még nagyokat kirándulni, csodálni a gyönyörű természetet...
S mit üzensz Te a világnak?
-Mi mást kívánhatnék, mint az emberi méltóság és a természet tiszteletét, megbecsülését, békét és nyugalmat a forrongó világban!
*
Köszönöm Neked is Ilona az őszinte vallomásaid!
S beszéljen helyetted is egyik versed még!
*
írta: B Ilona Tóthné

Siklik a csónak.
Siklik a csónak a csendes tavon,
mint vízisikló a parti nád között,
sejtelmes hold világit a tó fölött,
ahogyan fény vezet a vándorúton.
Mert mi vagyunk a csónak, hánykolódunk
életünk néha békés tó felszíne,
örömökkel és csodákkal van tele,
csillogó csillag fényében úszunk.
De ha a csönd felett háború dúl,
az ég is haragosan felmordul,
viharos széltől csónakunk széthasad..
Tekergő örvény lehúz a mélybe,
bízol-e magadban, élni akarsz-e?
Hát mutasd meg, erős vagy! Rúgd föl magad!
*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése