2013. július 11., csütörtök

A ringló

Kellemes, változatos délutánt!

Mert itt az van..Éppen kint ücsörögtem és magoztam a ringlót, mikor minden átmenet nélkül akkora, de akkora vihar lett, amilyet mostanában nem láttam.Vizszintesen esett jéggel együtt, köszönhetően a kavargó heves szélnek..
Pedig olyan jó kedvem volt! Úgy éreztem, feltaláltam a spanyolviaszt, amit Nektek is tudnotok kell! Ugyanis az idén errefelé híre-hamva sincs a sárgabaracknak.Márpedig nekem az a kedvenc lekvárom, amit bőségesen szoktam eltenni, hálásan köszönve a szomszéd fáinak, az alapanyagot onnan szoktam évről-évre ellopkodni. De azt mondják, annak a fának a gyümölcse, ami a szomszédba esik le, az az övé..Szóval az idén nem esett le semmi. De rájöttem a megoldásra!
A kert hátsó részében van néhány ringló szilvafám, olyan, ami az utak szélén is található.Eddig úgy gondoltam, ez semmire sem jó, pedig olyan bőségesen terem, soha nem kukacos, szép sárga..A sógorom is egyre bizonygatta, hogy ebből csak pálinkát(?!) lehet csinálni, így nem sokat törődtem vele.
Most jön a nagy felfedezésem: nem hiszitek el , a semmirevaló ringlóból én olyan finom "sárgabarcklekvárt" csináltam, hogy csak na!Az íze pont olyan, mint a baracké és gyönyörű aranysárga szine van..
Egyben biztos vagyok: ebből többet nem iszik pálinkát a sógor!   Kép: Net


 ,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése