2017. január 11., szerda

Mert férfinek születtem /Eleonóra játékára/

Anyaszomorító vagy, fiam,
-mondta anyám feddőn, kedvesen,
s egy barackot nyomott el fejemen.
Ősz fejjel visszatakintve már tudom,
igaza volt, rossz voltam, nagyon.

Mert milyen egy  életrevaló srác?
Minden lében két kanál, eleven,
a suliban is ért mindig intelem,
verekedtem a fiúkkal a szünetben,
s húzogattam a lányok szőke copfját.

Gimis koromban megkomolyodtam,
tanultam, lelkesen cipeltem
anyám bevásárló szatyrát,
hoztam a családi konyhára némi dohányt,
szünidőben nagyapám földjén arattam...

Csodálatos volt az első szerelem,
egy gyönyörű lány lett a kedvesem,
összeházasodtunk, családfő lettem.
Jó apa vagy-mondták a szü
leim,
ők elmentek már, felnőttek gyermekeim.

Nagyapa, milyen férfinak lenni?
-kérdezte unokám, egy csendes délután.
-Majd te is megtudod kicsim, s megsimogattam
szöszi haját, felrémlett előttem
egész életem. Megérte,-látva mosolyát...

Bartha Ilona
Kép: net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése