2016. február 19., péntek

Éjjeli merengés

Ezt a cikket napra pontosan négy évvel ezelőtt írtam. Változott valami?

Éjjeli merengés

Ilona Bartha Toth,
2012. február 19.·
Elszálltak az évek..Rakétasebességgel rohan az idő..
Az éjjel nem tudtam aludni,igy elméláztam a gyerekkoromon.Van abban valami,hogy idősebb korban az ember jobban vissza tud emlékezni a régi eseményekre,mint a tegnap történtekre.
Nehéz,de szép gyerekkorom volt,bár nekünk, gyerekeknek csupa öröm volt az élet,de a szülőknek..Közeledvén a hideg napok,eszembe jutott,hogy a téli napokon mi gyerekek,felváltva jártunk iskolába.Ugyanis a húgommal csak egy közös bakancsunk volt,igy amikor ő vette fel,akkor én melegedtem otthon és forditva.De amikor már mindkettőnknek lett bakancsa,az sem tartott túl sokáig.Akkor még volt tél és mi imádtunk szánkózni,főleg korcsolyázni.Kint voltunk addig,amig a ruha ránk nem fagyott.Hol volt még akkor műkorcsolya? Csavaros korcsolya volt,ami a sok használat után előbb-utóbb letépte a cipő talpát.Arra viszont nem emlékszem,hogy az iskolában hideg lett volna.
Az osztályban sok szegény gyerek volt és még többen a szegénytől is szegényebbek.A tanitónéni a legszegényebb gyerekeket "beosztotta" a valamivel tehetősebb családokhoz hétvégi ebédekre.Igy nálunk is minden szombat-vasárnap volt egy-egy kosztos,anyám valahogy előteremtette az ebédrevalót.Bizony,az ötvenes évek nem leány-álom volt.
Rendszeresen hallgatom a rádiót,megnézem a TV hiradót.Nagy megdöbbenéssel hallom,látom,hogy miután fűtés-szezon van, nagyon sok helyen a gyerekek nem mennek iskolába,mert hideg van,kikapcsolták a fűtést,a számlákat nem tudták kifizetni.Ahol pedig nincs iskolaszünet,ott a gyerekek télikabátban,kesztyűben fagyoskodva és fogvacogva ücsörögnek a padokban.Cipő tehát van,meleg nincs.
Aztán arról tájékoztatnak,hogy nincs mit főzni a gyerekeknek,mert nem jönnek ki a kosztpénzből,igy -aki nem tud magával vinni valami kis uzsonnát,az nem csak fázva,hanem éhesen is szivja magába a tudást.
Nem értem az egészet..Csak az idő szállt el,a körülmények maradtak?Érdekes..Több,mint fél évszázad telt el gyerekkorom óta..
Mintha megállt volna az idő..
Erzsébet Ecsedi
Erzsébet Ecsedi Nagyon megfogott,megosztom.
Novák Zsuzsa
Novák Zsuzsa hmmm... Emlékezést váltott ki nálam az írásod Ilona. A kérdésed jó.
Bernadett Székelyhidi
Mária Dufek
Mária Dufek Szomorú, de még a Szentírásban is azt olvassuk ,Jézus szavai ,szegények mindig lesznek veletek. Máté 26:11
Mária Albert
Mária Albert Nagyon jó cikk Ilona kedves. Én is így nőttem fel. A barátnőm anyukája meghámozta lányának az almát, és én megettem a héját. sokszor elgondolkodtam rajta: Én jártam jobban, mert több vitaminhoz jutottam. A kérdésed Jogos!
Éva Hirth
Sándor Turza
Katalin Fehér
Istvan Ozvegy
Istvan Ozvegy like hangulatjel
B Ilona Tóthné
B Ilona Tóthné Köszönöm, István!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése